Resmi evraklar ne kadar süre saklanır?
213 sayılı Vergi Usul Kanununun 253 ve 254 üncü maddeleri defter, belge ve kayıt tutma zorunluluğunu düzenlemektedir. Bu madde hükümlerine göre hesap tutmakla yükümlü olanlar, defter ve belgelerini oluşturuldukları yılı izleyen takvim yılından itibaren 5 (beş) yıl süreyle saklamak zorundadırlar.
Yazılı kağıdı kaç yıl saklanabilir?
(2) Sınav evrakları Birleşik Arşivde bir ay, Üniversite Arşivinde ise beş yıl süreyle saklanır.
Adli evraklar kaç yıl saklanır?
17 Mahkeme tutanağı dosyası kurumda 100 yıl süreyle saklanır.
Maaş evraklari kaç yıl saklanır?
Zamanaşımı süresi, iş sözleşmesinden kaynaklanıyorsa on yıldan beş yıla indirildi. Maaş bordrosu, tatil ücreti, kıdem tazminatı, fesih tazminatı, kötü niyet tazminatı ve ayrımcılık tazminatı gibi ödemelere ilişkin belgelerin beş yıl saklanması gerekiyor.
Resmi belgelerin geçerlilik süresi ne kadardır?
Defter ve belgelerin saklanma süresi beş yıl olmakla birlikte, bazı hallerde kayıt ve belgelerin beş yıldan daha uzun süre saklanması gerekebilir.
Devlet evrakları kaç yıl saklanır?
Kurumda saklanan arşiv malzemeleri üniter arşivde 1-5 yıl, kurumsal arşivde ise 10-14 yıl süreyle saklanır.
Okul evrakları kaç yıl saklanır?
S.NOT MALZEME ARŞİVİNİN ADI VE SAKLANACAK SÜRE (YIL)1Diploma DefteriOkul, İl veya İlçe MEM-Belirtilmemiş2Öğrenci Baskı DefteriOkulda-Belirtilmemiş3Sertifika DefteriOkulda-Belirtilmemiş4Sınıf Geçiş BelgesiOkulda-Belirtilmemiş130 satır daha
Personel dosyası kaç yıl saklanır?
C. Personel özlük dosyalarının saklanma süresine ilişkin düzenleme 5510 sayılı Sosyal Sigortalar ve Genel Sağlık Sigortası Kanunu çerçevesinde uygulanmaktadır. Yasal hükümler çerçevesinde, çalışanın özlük dosyalarının taraflar arasındaki iş ilişkisinin sona ermesinden itibaren 10 yıllık süre ile saklanması zorunludur.
Noter arşivi kaç yıl saklanır?
Madde 24 – Bu Yönetmelikte hüküm bulunmayan hallerde Devlet Arşiv Hizmetleri Yönetmeliği hükümleri uygulanır. Bu Yönetmeliğin 9 uncu maddesinin (1) inci fıkrasının (a) bendinde belirtilen D Grubu noterlik işlem belgelerinin tamamı 75 yıllık saklama süresine tabidir.
Gelen giden evrak defteri kaç yıl saklanır?
Malzeme saklama süresinin adı ve konusu. Kurum dışından gelen genelgeler (gündemde olmayanlar) 2 yıl – gelen ve giden belgeler için kayıt defterleri. 5 yıl. 25 yıl. Müdürlük veya Birimler Arası Koordinasyon Komitesi toplantılarının tutanakları. 5 yıl – kurumun bildirimi ile dosyalama 5 yıl 10 yıl 65 satır daha
Savcılık dosyası kaç yıl saklanır?
Bir kopyası Devlet Arşivlerine gönderilir. Bu raporlar, bunları toplayan birim tarafından Devlet Arşivlerine gönderilir. Duyulmamış konularda birimlerden gelen yanıtları içeren dosyalar 5 yıl boyunca Devlet Arşivlerine gönderilmez. 10 Gazetelere gönderilen feragatnameler kurumda süresiz olarak saklanır.
Hasta onam formları kaç yıl saklanabilir?
ve hasta dosyalarının en az 20 yıl süreyle yatarak tedavi kurumunun arşivinde saklanması zorunludur.
Tapu kayıtları kaç yıl saklanır?
Yönetmeliğin 15. maddesine göre TAKBİS üzerinden yapılan her türlü sorgulama ve sorgulayan bilgileri kayıt altına alınır. Bu kayıtlar iki yıl süreyle saklanır. Tapu kayıtlarındaki verilerin kişisel veri olması, bu kayıtların yayımlanmasına engel değildir.
SGK evrakları kaç yıl saklanır?
İşverenler ve iş sahipleri için çalışma defterleri, kayıt ve belgelerin saklanması; işletme defterleri, kayıt ve belgelerini ilgili yılı izleyen yılın başından itibaren on yıl, kamu idareleri için otuz yıl, tasfiye ve iflas idaresi memurları için ise görevleri süresince saklamak zorunludur.
Banka işlemleri kaç yıl saklanır?
Mevduat için zamanaşımı süresi 5411 sayılı Bankacılık Kanunu’nun 62. maddesinde düzenlenmiştir. Bu maddeye göre, bankalardaki her türlü mevduat, yatırım fonu, emanet hesabı ve alacaklar, müşteriden gelen son talep, işlem veya yazılı talimat tarihinden itibaren on yıl içinde işleme konulmadığı takdirde zamanaşımına uğrar.
Hangi durumlarda kayıtlar 15 yıl saklanır?
MADDE 7 – (1) İşveren, ilgili mevzuatta belirlenen süreler saklı kalmak üzere; a) İşyerinde uygulanan iş sağlığı ve güvenliği tedbirlerine ilişkin her türlü kaydı tutar. b) Çalışanların kişisel sağlık kayıtlarını, iş ilişkisinin sona erdiği tarihten itibaren en az onbeş yıl süreyle muhafaza eder.
Resmi defter kaç yıl saklanır?
Türk Ticaret Kanunu’na göre 10 yıl olan saklama süresi, Vergi Usul Kanunu (ve Sosyal Güvenlik İşlemleri Yönetmeliği) uyarınca beş yıla indirilmiştir. Yine Türk Ticaret Kanunu’na göre defterlerin son kayıt tarihinden itibaren 10 yıl, belgelerin ise tarihlerinden itibaren 10 yıl saklanması gerekmektedir.
Özlük dosyası evrakları kaç yıl saklanır?
Personel özlük dosyalarının saklanma süresine ilişkin düzenleme 5510 sayılı Sosyal Sigortalar ve Genel Sağlık Sigortası Kanunu çerçevesinde uygulanmaktadır. Yasal düzenlemeler çerçevesinde, çalışanın özlük dosyalarının taraflar arasındaki iş ilişkisinin sona ermesinden itibaren 10 yıllık süre ile saklanması zorunludur.
Gelen giden evrak defteri kaç yıl saklanır?
Malzeme saklama süresinin adı ve konusu. Kurum dışından gelen genelgeler (gündemde olmayanlar) 2 yıl – gelen ve giden belgeler için kayıt defterleri. 5 yıl. 25 yıl. Müdürlük veya Birimler Arası Koordinasyon Komitesi toplantılarının tutanakları. 5 yıl – kurumun bildirimi ile dosyalama 5 yıl 10 yıl 65 satır daha